Στοχοθεσία Ποιότητας

Η στοχοθεσία ποιότητας αποτελεί μια συστηματική διαδικασία καθορισμού στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων, που αποσκοπούν στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των λειτουργιών ενός Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης. Εντάσσεται στον ευρύτερο κύκλο διασφάλισης ποιότητας και λειτουργεί ως εργαλείο προγραμματισμού, παρακολούθησης και αξιολόγησης των επιδόσεων του Ιδρύματος.

Κύρια χαρακτηριστικά της στοχοθεσίας ποιότητας:

  • Ευθυγράμμιση με τη στρατηγική του Ιδρύματος (όραμα, αποστολή, στρατηγικές προτεραιότητες).
  • Καθορισμός μετρήσιμων δεικτών ποιότητας (KPIs), ποσοτικών ή/και ποιοτικών.
  • Ορισμός στόχων-αναφοράς (targets) βάσει ιστορικών δεδομένων ή επιθυμητών επιδόσεων.
  • Κατανομή υπευθυνοτήτων σε επιμέρους ακαδημαϊκές και διοικητικές μονάδες.
  • Προσδιορισμός χρονοδιαγράμματος για την επίτευξη των στόχων.
  • Σύνδεση με εσωτερικές και εξωτερικές διαδικασίες αξιολόγησης (π.χ. Εσωτερική Αξιολόγηση, Πιστοποίηση).

Η στοχοθεσία ποιότητας:

  • Ενισχύει τον τεκμηριωμένο προγραμματισμό και τη λήψη αποφάσεων.
  • Συμβάλλει στη διαφάνεια και λογοδοσία του Ιδρύματος προς τους φοιτητές, την κοινωνία και την Πολιτεία.
  • Διευκολύνει τη συστηματική παρακολούθηση της προόδου και την ανάληψη διορθωτικών ενεργειών.
  • Αποτελεί προαπαιτούμενο ή ενισχυτικό στοιχείο για την εξωτερική αξιολόγηση και πιστοποίηση από φορείς όπως η ΕΘΑΑΕ.

Στοχοθεσία Ποιότητας ΑΠΘ 2019-2020
Στοχοθεσία Ποιότητας ΑΠΘ 2020-2021 / Έκθεση Αποτίμησης
Στοχοθεσία Ποιότητας ΑΠΘ 2021-2022 / Έκθεση Αποτίμησης
Στοχοθεσία Ποιότητας ΑΠΘ 2022-2023 / Έκθεση Αποτίμησης
Στοχοθεσία Ποιότητας ΑΠΘ 2023-2024