Άρθρο 1. Σκοπός και πεδίο εφαρμογής του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας (ΕΣΔΠ) του ΑΠΘ

1. Σκοπός του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας ΕΣΔΠ είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας και αποτελεσματικότητας στη λειτουργία και απόδοση των υπηρεσιών του Ιδρύματος και η συνεχής βελτίωση του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου του, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές, ιδίως εκείνες του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, και τις αρχές και κατευθύνσεις της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ).

2. Στο πεδίο εφαρμογής του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας εντάσσονται τα προγράμματα σπουδών πρώτου, δεύτερου και τρίτου κύκλου (συμπεριλαμβανομένων των ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών), τα προγράμματα διά βίου μάθησης και εν γένει η ποιότητα λειτουργίας του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ, οι επιμέρους ακαδημαϊκές μονάδες του Α.Π.Θ. (Σχολές, Τμήματα και Τομείς), η ποιότητα λειτουργίας του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Α.Π.Θ., καθώς και του Πανεπιστημιακού Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας του Α.Π.Θ. και των Ερευνητικών Ινστιτούτων (Ε.Ι.), η ποιότητα λειτουργίας των επιμέρους ακαδημαϊκών ή ερευνητικών μονάδων (π.χ. πανεπιστημιακών κλινικών, πανεπιστημιακών μουσείων και πανεπιστημιακών εργαστηρίων), η ποιότητα λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών του Α.Π.Θ.

3. Για τη διαχείριση και διασφάλιση της ποιότητας, όπως και για τον καθορισμό και εφαρμογή του Ε.Σ.Δ.Π., η Διοίκηση του Ιδρύματος συμβάλλει:
Ι) Στην εναρμόνιση της πολιτικής ποιότητας με τους ευρύτερους στρατηγικούς στόχους του Ιδρύματος, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε διοικητικό επίπεδο.
II) Στην εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων για την εφαρμογή της πολιτικής ποιότητας και τη λειτουργία του Ε.Σ.Δ.Π.
III) Στην παρακολούθηση υλοποίησης των στόχων ποιότητας και λειτουργίας του Ε.Σ.Δ.Π. μέσω ετήσιων ανασκοπήσεων και στην ανάληψη μέτρων.
IV) Στη διάδοση και επικοινωνία της πολιτικής ποιότητας και θεμάτων του Ε.Σ.Δ.Π. στο προσωπικό του Ιδρύματος καθώς και σε όλες τις ακαδημαϊκές, ερευνητικές και διοικητικές μονάδες και επίπεδα, με τακτικές ενημερωτικές συναντήσεις και συζητήσεις με το προσωπικό και τους υπευθύνους των μονάδων και τη συμμετοχή φοιτητών και συλλογή προτάσεων για πιθανές βελτιώσεις ή καλές πρακτικές
V) Στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού ερευνητικού και διοικητικού έργου του Ιδρύματος.
VI) Στη στελέχωση της Μονάδας Διασφάλισης της Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) με ικανό προσωπικό, τη δημιουργία και διατήρηση του κατάλληλου περιβάλλοντος αποδοτικής εργασίας του προσωπικού και τη συστηματική ανάπτυξή του μέσω της αξιολόγησης και της επιμόρφωσης.